Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – oferta pomocy w 2024 r.

Dzieci bawiące się razem w przedszkolu przy ul. Myśliborskiej.
Autor: m.st. Warszawa

Z wczesnego wspomagania korzystają dzieci z niepełnosprawnościami mające opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

Poradnie psychologiczno-pedagogiczne wydają opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dzieciom z przedszkoli, szkół lub innych placówek mających siedzibę na terenie działania poradni, w przypadku dzieci nieuczęszczających do przedszkola, szkoły lub innej placówki robią to poradnie psychologiczno-pedagogiczne właściwe ze względu na miejsce zamieszkania dziecka. Opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka jest zasadniczym i niezbędnym dokumentem, by zapisać dziecko do zespołu wczesnego wspomagania.

W zespole wczesnego wspomagania dziecko otrzymuje specjalistyczną pomoc w jego rozwoju psychoruchowym i społecznym. Jest to pomoc świadczona przez psychologa, pedagoga, logopedę i innych specjalistów na podstawie opracowanego dla dziecka indywidualnego programu wczesnego wspomagania.

Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizuje się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu. Miesięczny wymiar zajęć dla dziecka ustala dyrektor podmiotu, w którym jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania. Wczesne wspomaganie jest prowadzone z dzieckiem do podjęcia nauki w szkole.

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka jest prowadzone w 36 samorządowych zespołach wczesnego wspomagania i 208 zespołach niepublicznych. W przypadku zespołów wczesnego wspomagania zorganizowanych w dzielnicowych poradniach psychologiczno-pedagogicznych w pierwszej kolejności przyjmowane są do nich dzieci z terenu działania danej poradni.

Niezależnie od zespołu, do którego zostanie przyjęte dziecko, pomoc udzielana dziecku i rodzinie w ramach wczesnego wspomagania jest bezpłatna.

Wykaz samorządowych zespołów wczesnego wspomagania znajdą Państwo w załączniku poniżej. Wykaz niepublicznych zespołów wczesnego wspomagania jest opublikowany w zakładce szkoły i placówki niepubliczne, znajdą go Państwo pod linkiem https://edukacja.um.warszawa.pl/szkoly-i-placowki/szkoly-niepubliczne

W roku szkolnym 2023/2024 pomocą w ramach wczesnego wspomagania jest objętych w Warszawie 4644 dzieci z niepełnosprawnościami.

Załączniki:

Dynamiczne listy danych

Filtry

Zespół wczesnego wspomagania
dzielnica Sortuj dane po kolumnie dzielnica nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania Sortuj dane po kolumnie nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania ulica Sortuj dane po kolumnie ulica telefon Sortuj dane po kolumnie telefon adres strony internetowej Sortuj dane po kolumnie adres strony internetowej niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji) Sortuj dane po kolumnie niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji)
dzielnica: Wawer nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Predszkole Specjalne nr 104 w Zespole Szkół Specjalnych nr 78 ulica: Al. Dzieci Polskich 20 telefon: 22 815 11 23 adres strony internetowej: zss78warszawa.edupage.org niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): zespół funkcjonuje dla pacjentów przyjętych do szpitala, zajmuje się wczesną rewalidacją dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym i innymi uszkodzeniami OUN, z zespołami metabolicznymi, przepukliną oponowo - rdzeniową, autyzmem, niepełnosprawnością ruchową współwystępującą z upośledzeniem umysłowym, dzieci z ryzyka okołoporodowego, z dysharmonią rozwojową o nieznanej etiologii, minimalnym uszkodzeniem mózgu, dzieci po poważnych urazach np. komunikacyjnych
dzielnica: Praga Południe nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna nr 4 ulica: Mińska 1/5 telefon: 22 810 20 29 adres strony internetowej: ppp4.edu.pl niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
dzielnica: Ochota nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Szkoła Podstawowa Specjalna nr 327 im. dr Anny Lechowicz ulica: Białobrzeska 44 telefon: 22 822 12 61 22 659 56 75 adres strony internetowej: sp327.edu.pl niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową oraz złożoną pochodzenia neurologicznego, zaburzeniami mowy, autyzmem, zaburzeniami zachowania, różnorodnymi dysfunkcjami rozwojowymi, zespołami genetycznymi, ze stanami pośpiączkowymi
dzielnica: Praga Południe nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Przedszkole Specjalne nr 249 ulica: Kobielska 5 telefon: 22 613 91 65 adres strony internetowej: www.przedszkole249.pl niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci z zaburzeniami w rozwoju psychoruchowym i społecznym, niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem i niepełnosprawnościami sprzężonymi
dzielnica: Wawer nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Szkoła Podstawowa Specjalna nr 179 w Zespole Szkół Specjalnych nr 102 ulica: Derkaczy 74 telefon: 22 613 06 38 adres strony internetowej: zss102.waw.pl niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, z niepełnosprawnością wieloraką, z autyzmem.
dzielnica: Śródmieście nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Szkoła Podstawowa Specjalna nr 243 w Zespole Szkół Specjalnych nr 85 ulica: Elektoralna 12/14 telefon: 22 620 57 72 22 620 65 35 adres strony internetowej: zssnr85.waw.pl niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, z całościowymi zaburzeniami rozwoju, autyzmem, z opóźnionym rozwojem psychoruchowym, nieharmonijnym, któremu towarzyszy opóźniony rozwój mowy lub jej brak, z zespołami genetycznymi
dzielnica: Praga Północ nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Szkoła Podstawowa Specjalna nr 6 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 10 ulica: Tarchomińska 4 telefon: 22 619 05 05 adres strony internetowej: zspnr10.waw.pl niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci z diagnozą autyzmu dziecięcego lub spektrum autyzmu
dzielnica: Śródmieście nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy dla Dzieci Słabosłyszących nr 15 im. Ottona Lipkowskiego ulica: Twarda 8/12 telefon: 22 277 18 01 22 22718 02 adres strony internetowej: osw15warszawa.edupage.org niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci słabosłyszących i z  niepełnosprawnościami sprzężonymi
dzielnica: Śródmieście nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Instytut Głuchoniemych ulica: pl. Trzech Krzyży 4/6 telefon: 22 628 04 31 adres strony internetowej: instytut-gluchoniemych.waw.pl niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci niesłyszących, niesłyszących z dodatkowymi wadami rozwojowymi, niemówiących na skutek innych uszkodzeń niż wada słuchu i upośledzenie umysłowe, dzieci słyszących z rodzin niesłyszących, zagrożonych niemotą
dzielnica: Praga Południe nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna nr 16 ulica: Siennicka 40 telefon: 22 610 21 32 adres strony internetowej: www.ppp16.waw.pl niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową, z niepełnosprawnością intelektualną, z niepełnosprawnościami sprzężonymi

Wciśnij klawisz ENTER, aby przejść do widoku szczegółowego