Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – oferta pomocy w 2024 r.

Dzieci bawiące się razem w przedszkolu przy ul. Myśliborskiej.
Autor: m.st. Warszawa

Z wczesnego wspomagania korzystają dzieci z niepełnosprawnościami mające opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, wydaną przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

Poradnie psychologiczno-pedagogiczne wydają opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dzieciom z przedszkoli, szkół lub innych placówek mających siedzibę na terenie działania poradni, w przypadku dzieci nieuczęszczających do przedszkola, szkoły lub innej placówki robią to poradnie psychologiczno-pedagogiczne właściwe ze względu na miejsce zamieszkania dziecka. Opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka jest zasadniczym i niezbędnym dokumentem, by zapisać dziecko do zespołu wczesnego wspomagania.

W zespole wczesnego wspomagania dziecko otrzymuje specjalistyczną pomoc w jego rozwoju psychoruchowym i społecznym. Jest to pomoc świadczona przez psychologa, pedagoga, logopedę i innych specjalistów na podstawie opracowanego dla dziecka indywidualnego programu wczesnego wspomagania.

Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizuje się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu. Miesięczny wymiar zajęć dla dziecka ustala dyrektor podmiotu, w którym jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania. Wczesne wspomaganie jest prowadzone z dzieckiem do podjęcia nauki w szkole.

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka jest prowadzone w 36 samorządowych zespołach wczesnego wspomagania i 208 zespołach niepublicznych. W przypadku zespołów wczesnego wspomagania zorganizowanych w dzielnicowych poradniach psychologiczno-pedagogicznych w pierwszej kolejności przyjmowane są do nich dzieci z terenu działania danej poradni.

Niezależnie od zespołu, do którego zostanie przyjęte dziecko, pomoc udzielana dziecku i rodzinie w ramach wczesnego wspomagania jest bezpłatna.

Wykaz samorządowych zespołów wczesnego wspomagania znajdą Państwo w załączniku poniżej. Wykaz niepublicznych zespołów wczesnego wspomagania jest opublikowany w zakładce szkoły i placówki niepubliczne, znajdą go Państwo pod linkiem https://edukacja.um.warszawa.pl/szkoly-i-placowki/szkoly-niepubliczne

W roku szkolnym 2023/2024 pomocą w ramach wczesnego wspomagania jest objętych w Warszawie 4644 dzieci z niepełnosprawnościami.

Załączniki:

Dynamiczne listy danych

Filtry

Zespół wczesnego wspomagania
dzielnica Sortuj dane po kolumnie dzielnica nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania Sortuj dane po kolumnie nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania ulica Sortuj dane po kolumnie ulica telefon Sortuj dane po kolumnie telefon adres strony internetowej Sortuj dane po kolumnie adres strony internetowej niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji) Sortuj dane po kolumnie niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji)
dzielnica: Ochota nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Szkoła Podstawowa Specjalna nr 177 im. Marii Konopnickiej ulica: Szczęśliwicka 45/47 telefon: 22 822 06 42 adres strony internetowej: www.szczesliwicka.edu.pl niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci z różnorodnymi dysfunkcjami rozwojowymi, z zaburzeniami mowy, z zaburzeniami zachowania, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, ze spektrum autyzmu, z zaburzeniami w zakresie odbioru, organizacji i przetwarzania wrażeń zmysłowych
dzielnica: Włochy nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 22 ulica: Malownicza 31 telefon: 22 846 19 18 723 244 579 adres strony internetowej: ppp22.waw.pl niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i z niepełnosprawnością, z opóźnionym, nieharmonijnym rozwojem psychoruchowym, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, z opóźnionym rozwojem mowy
dzielnica: Targówek nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna nr 13 ulica: J. Odrowąża 23 telefon: 22 811 05 22, 22 811 26 46 adres strony internetowej: ppp13targowek.eduwarszawa.pl niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych z opóźnionym rozwojem psychoruchowym i intelektualnym, z trudnościami w komunikacji, z autyzmem, z zaburzeniami genetycznymi
dzielnica: Ochota nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 9 ulica: Radomska 13/21 telefon: 22 822 28 87 22 822 07 51 adres strony internetowej: www.poradnia9.waw.pl niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci ze stwierdzoną niepełnosprawnością, zgodnie z kompetencjami zespołu, w tym m.in. dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, dzieci z niepełnosprawnością ruchową (w tym z afazją)
dzielnica: Ursynów nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Przedszkole Specjalne nr 213 ulica: Teligi 1 telefon: 22 259 40 55 adres strony internetowej: ps213.ursynow.warszawa.pl niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, z opóźnionym nieharmonijnym rozwojem, z różnorodnymi dysfunkcjami rozwojowymi, z zaburzeniami rozwoju mowy, z zaburzeniami zachowania, z zespołami genetycznymi, z zaburzeniami w zakresie odbioru, organizacji i przetwarzania wrażeń zmysłowych
dzielnica: Mokotów nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 12 w Zespole Placówek Szkolno- Wychowawczo-Rewalidacyjnych nr 1 ulica: Bełska 5 telefon: 512 740 600 adres strony internetowej: www.sosw12.i365.pl/zpswr_nowa niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, z trudnościami w komunikacji, z niepełnosprawnościami sprzężonymi
dzielnica: Praga Południe nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna nr 16 ulica: Siennicka 40 telefon: 22 610 21 32 adres strony internetowej: www.ppp16.waw.pl niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową, z niepełnosprawnością intelektualną, z niepełnosprawnościami sprzężonymi
dzielnica: Śródmieście nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Instytut Głuchoniemych ulica: pl. Trzech Krzyży 4/6 telefon: 22 628 04 31 adres strony internetowej: instytut-gluchoniemych.waw.pl niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci niesłyszących, niesłyszących z dodatkowymi wadami rozwojowymi, niemówiących na skutek innych uszkodzeń niż wada słuchu i upośledzenie umysłowe, dzieci słyszących z rodzin niesłyszących, zagrożonych niemotą
dzielnica: Śródmieście nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy dla Dzieci Słabosłyszących nr 15 im. Ottona Lipkowskiego ulica: Twarda 8/12 telefon: 22 277 18 01 22 22718 02 adres strony internetowej: osw15warszawa.edupage.org niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci słabosłyszących i z  niepełnosprawnościami sprzężonymi
dzielnica: Praga Północ nazwa szkoły/placówki, w których jest zorganizowany zespół wczesnego wspomagania: Szkoła Podstawowa Specjalna nr 6 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 10 ulica: Tarchomińska 4 telefon: 22 619 05 05 adres strony internetowej: zspnr10.waw.pl niepełnosprawność dziecka (opis podany wg standardu realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, złożonego przez dyrektora szkoły/placówki w Biurze Edukacji): dla dzieci z diagnozą autyzmu dziecięcego lub spektrum autyzmu

Wciśnij klawisz ENTER, aby przejść do widoku szczegółowego