Integracja to efekt działań, które zmierzają do tego, by w różnych grupach społecznych, osoby zdrowe i niepełnosprawne znalazły swoje miejsce do rozwoju i wspólnej aktywności. Wiek przedszkolny to okres sprzyjający tworzeniu podstaw dla integracji.
Przedszkole integracyjne, łączy wszystkie dzieci w jedną grupę wychowawczą, uczy je wzajemnej akceptacji i wrażliwości oraz umożliwia rozwój zgodny z indywidualnymi potrzebami każdego wychowanka.
Realizujemy program wychowawczo-dydaktyczny w oparciu o ustawę o systemie oświaty, podstawę programową wychowania przedszkolnego, wzbogacony o wewnątrzprzedszkolne programy autorskie. Szczegółowe priorytety i działania ujęte są w rocznym planie dydaktyczno – wychowawczym placówki.
Podstawą naszej pracy jest sojusz metod tradycyjnych i nowatorskich. Korzystamy z doświadczeń pedagogiki przedszkolnej i specjalnej, łącząc te ich aspekty, które najlepiej sprawdzają się w pracy z grupami integracyjnymi. Rozwijamy i uczymy dzieci poprzez ruch i zabawę, pamiętając, że w tym wieku jest to ich główna aktywność. Przesłaniem naszego programu jest rozwijanie u dzieci funkcji psychicznych, umiejętności komunikacyjnych oraz nabywanie przez nie kompetencji w działaniu i współdziałaniu, zgodnie z ich aktualnymi potrzebami i możliwościami.
W działaniach edukacyjnych wykorzystujemy naturalną aktywność własną dzieci oraz ich zdolność do twórczego działania w otoczeniu. Dostarczając odpowiednich wzorów wyzwalamy ich kreatywność poznawczą oraz społeczną.
Nasze myślenie o dzieciach jest perspektywiczne. Uważamy, że nauczyciel powinien wiedzieć ku czemu je wychowuje i kształci. Pracujemy przede wszystkim z grupą i kładziemy nacisk na integrację treści programowych.
Obecność wychowanków o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach, nakłada na pedagogów konieczność zabezpieczenia odpowiednich warunków rozwoju.
Wobec dzieci niepełnosprawnych realizujemy programy indywidualnie dostosowywane do ich specjalnych potrzeb rozwojowych. Biorą one udział we wszystkich zajęciach grupowych i jeśli zachodzi potrzeba otrzymują pomoc.
U dzieci zdrowych dbamy o rozwój funkcji poznawczych, dojrzałości emocjonalnej i społecznej zgodnej z ich wiekiem.
U wszystkich dzieci kładziemy nacisk na rozwój tych funkcji, które są niezbędne do osiągnięcia dojrzałości szkolnej i powodzenia w nauce szkolnej, niezależnie od typu szkolnictwa, do którego mogą się dostać.
Dojazd:
Przedszkole znajduje się na warszawskim Mokotowie – położone jest przy ul. Lenartowicza 4 – pomiędzy ulicami Puławską i Krasickiego. Wejście do przedszkola znajduje się od ul. Malczewskiego 13.
Dojazd do przedszkola jest dogodny zarówno dla posiadaczy samochodów jak i dla osób podróżujących komunikacją miejską.
- Typ placówki
- Edukacja
- Lokalizacja
- Mokotów
- Specjalizacja instytucji
- Kształcenie integracyjne, specjalne potrzeby edukacyjne
- Godziny pracy
- 7.00-17.00
- Kadra
Jesteśmy zespołem wielospecjalistycznym: pedagodzy przedszkolni i specjalni, psycholog, fizjoterapeuta, instruktor integracji sensorycznej, logopeda instruktor rytmiki. Główne cele naszej pracy to: kształtowanie relacji dzieci zdrowych i niepełnosprawnych, wielospecjalistyczna diagnoza potrzeb rozwojowych dzieci niepełnosprawnych, ustalenie priorytetów do pracy rewalidacyjnej dla każdego dziecka niepełnosprawnego, wykrywanie i usprawnianie dzieci z mniejszymi deficytami, wskazującymi na ryzyko dysleksji lub problemy emocjonalne, dbałość o rozwój psychomotoryczny zgodny z możliwościami każdego dziecka – zdrowego i niepełnosprawnego, podczas zajęć grupowych i indywidualnych, współpraca z rodzicami: konsultacje, spotkania edukacyjne, spotkania integracyjne. Zagadnienia te omawiamy na wspólnych spotkaniach każdej grupy. Wymieniamy się wiedzą i ustalamy wspólny kierunek oddziaływań. Grupą opiekuje się trzech pedagogów. Przez kilka godzin w ciągu dnia dwie nauczycielki pracują razem. W toku zajęcia grupowego pedagog specjalny wspiera dzieci niepełnosprawne – dostosowuje treści nauczania i kieruje ich aktywnością. Zajęcia ruchowe i rytmiczne prowadzi specjalista, uczestnicząca w nich nauczycielka modeluje zachowania dzieci, które mają trudności i adaptuje ćwiczenia, którym nie mogą sprostać dzieci niepełnosprawne. Pedagog przedszkolny realizuje, razem z pedagogiem specjalnym, podstawowe zadania wynikające z programu wychowania i nauczania dla danej grupy dziecięcej oraz uczestniczy w programie ukierunkowanym na potrzeby dziecka niepełnosprawnego. Do pedagogów specjalnych należy adaptacja programu edukacyjnego do potrzeb dzieci specjalnej troski oraz prowadzenie z nimi programów indywidualnych. We współpracy z pedagogiem przedszkolnym pedagog specjalny realizuje ogólny program edukacyjny i wychowawczy. Fizjoterapeuta prowadzi grupowe zajęcia ruchowe dla wszystkich dzieci i zajęcia indywidualne dla dzieci niepełnosprawnych, wymagających pomocy w zakresie usprawniania ruchowego. Instruktor integracji sensorycznej prowadzi zajęcia indywidualne dla dzieci niepełnosprawnych, wymagających tej formy pomocy w zakresie usprawniania ruchowego. Instruktor rytmiki prowadzi zajęcia muzyczno–ruchowe dla wszystkich dzieci i ćwiczenia dobrego startu dla dzieci 5-letnich. Są to zajęcia dodatkowe. Logopeda pracuje nad prawidłowym rozwojem mowy, prowadzi indywidualne zajęcia usprawniające komunikację i korygujące wady wymowy. Psycholog prowadzi obserwacje i badania psychologiczne dzieci niepełnosprawnych, badania dojrzałości szkolnej oraz obserwacje i badania innych dzieci na prośbę nauczycielek lub rodziców. Udziela konsultacji rodzicom wychowanków.
- Adres
- Lenartowicza 402-618 WarszawaTelefon: 22 844 08 29E-mail: przedszkole@pi45.waw.pl
Sprawdź lokalizację na mapie
Pomoc dziecku
Filtry
-
Młodzieżowy Ośrodek Profilaktyki i Psychoterapii "MOP" Poradnia Specjalistyczna
- Adres:
-
Boryszewska 400-781 WarszawaE-mail: mopip@poczta.onet.pl
- Lokalizacja:
- Mokotów
-
Zespół Szkół Specjalnych nr 105
- Adres:
-
Długa 900-238 WarszawaTelefon: 22 831 18 55Faks: 22 831 18 55E-mail: zs105@edu.um.warszawa.pl
- Lokalizacja:
- Śródmieście
-
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 13
- Adres:
-
Odrowąża 7503-310 WarszawaTelefon: 22 811 05 22Faks: 22 811 05 22E-mail: ppp13@edu.um.warszawa.pl
- Lokalizacja:
- Targówek
-
Instytut Głuchoniemych
- Adres:
-
plac Trzech Krzyży 4/600-499 WarszawaTelefon: 22 628 04 31Faks: 22 625 47 20E-mail: instytutgluch@instytutgluch.pl
- Lokalizacja:
- Śródmieście
-
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 4
- Adres:
-
Mińska 1/503-806 WarszawaTelefon: 22 810 20 29Faks: 22 810 20 29E-mail: ppp4@edu.um.warszawa.pl
- Lokalizacja:
- Praga-Południe
-
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 21
- Adres:
-
Marywilska 4403-042 WarszawaTelefon: 22 814 10 62Faks: 22 814 10 62E-mail: ppp21@edu.um.warszawa.pl
- Lokalizacja:
- Białołęka
-
Szkoła Podstawowa nr 150 im. Walerego Wróblewskiego w Zespole Szkół nr 46
- Adres:
-
Thommego 101-491 WarszawaTelefon: 22 664 94 04E-mail: zs46@edu.um.warszawa.pl
- Lokalizacja:
- Bemowo
-
Szkoła Podstawowa nr 185 im. UNICEF
- Adres:
-
Komorowskiego 3103-982 WarszawaTelefon: 22 613 58 78E-mail: sp185@edu.um.warszawa.pl
- Lokalizacja:
- Praga-Południe
-
Szkoła Podstawowa z Oddziałami integracyjnymi nr 154 im. P. E. Strzeleckiego w Warszawie
- Adres:
-
Leśnej Polanki 63/6503-142 WarszawaTelefon: 22 811 23 81Faks: 22 884 46 41
- Lokalizacja:
- Białołęka
-
Technikum Samochodowe nr 3 w Zespole Szkół Samochodowych i Licealnych nr 3 im. Ignacego Jana Paderewskiego
- Adres:
-
Włościańska 3501-710 WarszawaTelefon: 22 663 32 55E-mail: zssl3@edu.um.warszawa.pl
- Lokalizacja:
- Żoliborz
-
Szkoła Podstawowa nr 138 z Oddziałami Integracyjnymi im. Józefa Horsta
- Adres:
-
Pożaryskiego 204-703 WarszawaTelefon: 22 615 72 41Faks: 22 613 09 89E-mail: sp138@edu.um.warszawa.pl
- Lokalizacja:
- Wawer
-
L Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Ruy Barbosy
- Adres:
-
Wenantego Burdzińskiego 403-480 WarszawaTelefon: 22 619 23 71Faks: 22 619 23 71E-mail: lo50@lo50.edu.pl
- Lokalizacja:
- Praga-Północ
-
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 344
- Adres:
-
Erazma z Zakroczymia 1503-185 WarszawaTelefon: 22 614 90 30, 22 676 64 05E-mail: sekretariat@sp344.edu.pl
- Lokalizacja:
- Bemowo
-
Szkoła Podstawowa nr 143 im. Stefana Starzyńskiego
- Adres:
-
al. Stanów Zjednoczonych 2703-947 WarszawaTelefon: 22 617 72 32Faks: 22 672 86 74E-mail: sekretariat@sp143.waw.pl
- Lokalizacja:
- Praga-Południe
-
Młodzieżowy Ośrodek Profilaktyki i Psychoterapii „MOP” Poradnia Specjalistyczna
- Adres:
-
Boryszewska 400-781 WarszawaTelefon: 515 103 831, 22 646 57 25E-mail: sekretariat@mop-poradnia.pl
- Lokalizacja:
- Mokotów
-
Technikum nr 3 im. Ludwika Krzywickiego w Zespole Szkół nr 7 im. Szczepana Bońkowskiego
- Adres:
-
Chłodna 36/4600-872 WarszawaTelefon: 22 654 16 01, 22 654 16 02Faks: 22 654 16 00E-mail: zs7@zs7.eu
- Lokalizacja:
- Wola
-
Szkoła Podstawowa nr 298 im. Jana Kasprowicza w Warszawie
- Adres:
-
Krakusa 203-390 WarszawaTelefon: 22 811 36 82E-mail: sp298@edu.um.warszawa.pl
- Lokalizacja:
- Targówek
-
Szkoła Podstawowa nr 103 im. Bohaterów Warszawy 1939-1945
- Adres:
-
Jeziorna 5/902-911 WarszawaTelefon: 22 842 24 55E-mail: sp103@edu.um.warszawa.pl
- Lokalizacja:
- Mokotów
-
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 9
- Adres:
-
Radomska 13/2102-323 WarszawaTelefon: 22 822 28 87E-mail: sekretariat@poradnia9.waw.pl
- Lokalizacja:
- Ochota
-
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Nr 7
- Adres:
-
Narbutta 65/7102-524 WarszawaE-mail: poradnia@ppp7.pl
- Lokalizacja:
- Mokotów
Wyświetlanie 1 - 20 z 141 rezultatów.