null

Rusza konkurs EDUinspirator 2022

Drukuj otwiera się w nowej karcie
Uśmiechnięci ludzie - nastolatek oraz dorosła kobieta

EDUinspirator to osoba, która podejmuje inicjatywy oraz pracę na rzecz osób trzecich, przyczynia się do ich sukcesu, pomaga im rozwinąć nowe umiejętności. Hasło tegorocznej edycji konkursu brzmi „Bądź inspiracją” (także w obszarze edukacji zawodowej). Zgłoszenia można nadsyłać do 15 września 2022r.

W kategorii Młody EDUinspirator Narodowa Agencja chce wyróżnić osoby, które dzięki uczestnictwu w projektach edukacyjnych, wpływają na otaczającą rzeczywistość. Młodym EDUinspiratorem może zatem zostać: Uczeń, Wolontariusz czy Student, którzy dzięki udziałowi w projekcie rozpoczęli swoja przygodę z działalnością edukacyjną. 

W tym roku można zgłosić się w jednej z poniższych kategorii:

  • EDUinspirator
    • Edukacja szkolna;
    • Szkolnictwo wyższe;
    • Edukacja zawodowa;
    • Edukacja dorosłych;
    • Edukacja pozaformalna młodzieży;
  • Młody EDUinspirator
    • Uczeń
    • Wolontariusz
    • Student

Uczestnicy samodzielnie wybierają kategorię, w której startują, dobierając ją do charakteru swojej działalności.

Kryteria oceny zgłoszeń

  • Znaczenie (Na ile trafnie działanie odpowiada na priorytety programu?; Jakie działanie ma znaczenie dla uczestnika, osób i instytucji współpracujących oraz środowiska lokalnego i polityki edukacyjnej?);
  • Działania komunikacyjne i upowszechniające rezultaty (W jaki sposób uczestnik zapewnił widoczność działania i jego rezultatów?; Jakie były najbardziej widoczne rezultaty działania?; Jaka była forma ich upowszechnienia?);
  • Wpływ i oddziaływanie (Jaki był wpływ działania na uczestnika i jego środowisko?; Czy działania były inspiracją dla innych?; Jaki to miało wpływ na rozwój zawodowy i osobisty uczestnika oraz na jego otoczenie?; Jaka była wartość osiągnieć/rezultatów i potencjał dalszego wykorzystywania?);
  • Innowacyjność (Jakie cechy działań wyróżniają je wśród innych o podobnej charakterystyce?; Czy zapewniają wartość dodaną w odniesieniu do standardowych rozwiązań?);
  • Możliwość przenoszenia rezultatów i atrakcyjność działań (W jakim zakresie wykorzystywane są osiągnięcia/rezultaty działań? Jak są one postrzeganie przez innych? Jaka jest możliwość przenoszenia lub wdrożenia działań wśród innych osób i współpracujących instytucji? Na ile rezultaty działań są trwałe?).

Więcej informacji znajduje się na stronie wydarzenia.