Formularz wyszukiwania

Miasto Stoleczne Warszawa

Dziesiatki miejsc na poranne spacery

Za nami już druga edycja gry miejskiej pt. „Szkoła dla każdego” wieńcząca całoroczny program „Szkoła z pomysłem”!

  • Powiększ
  • Zwykły
  • Pomniejsz
Bookmark and Share
opublikowany: środa, 4 lipca, 2018 - 13:26
zaktualizowany: środa, 4 lipca, 2018 - 13:27

Około 130 uczniów z warszawskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych 19 czerwca wzięło udział w dwóch turach rozgrywki, podczas której przez ok. 2,5 h m.in. dzięki m.in. Europejskiego Domu Spotkań Młodzieży czy Starej Prochowni mieli możliwość wykonania szeregu zadań wymagających nie tylko sprawności fizycznej, ale także inwencji twórczej, współpracy czy wykazania się znajomością klasyków polskiej muzyki.

Rozgrywka rozpoczęła się w budynku Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno- Społecznych i Szkoleń, gdzie gracze otrzymali mapy ze wskazówkami, gdzie czekają na nich animatorzy i wraz z nauczycielami wyruszyli w trasę prowadzącą ulicami Staregoi Nowego Miasta, by dowiedzieć się jakie zadania dla nich przygotowaliśmy...

A miedzy innymi mieli za zadanie odgadnąć zaszyfrowaną w radio wiadomość, odtworzyć wspólnie określoną konstrukcję czy przejść tor przeszkód etc.

Jednak to nie wszystko! Pomiędzy punktami na trasie gry pochowane zostały specjalne QR Kody, które po zeskanowaniu przez uczniów przekierowywały ich do specjalnie wybranych przez nas informacji o programach grantowych, mentorach, którzy mogą ich bezpłatnie wesprzeć w realizacji ich projektów czy gotowe ciekawe inicjatywy dla ich społeczności szkolne, które pomogą rozwijać im swoje pasje.

Podczas wspólnego podsumowania gracze I tury, tj. w wieku od 10 do 14 lat, za zadanie mieli stworzyć instalację artystyczną dotyczącą ich „Szkoły z pomysłem", zaś starsi gracze (15-18 lat) uzupełniali specjalnie przygotowane karty projektów, które uzmysłowiły im, jak przygotować profesjonalną inicjatywę w ich szkołach. Na zakończenie podczas wspólnego podsumowania wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy i nagrody książkowe.